Köpvillkor

Köpvillkor

Beställning på eltorget.se


Priser
Priserna på eltorget.se är angivna i svenska kronor ( SEK ) och svensk moms med 25% är inkluderade i priserna.

Betalning
Vi använder Klarna Checkout vid betalning samt valda kortbetalningar som framgår i utcheckningskassan vid beställningens slutförande.

Genom att klicka på "Betala köp" godkänner du Klarnas villkor.

Frakt och leverans

Vi använder Postnord och DHL för leverans av beställda varor . Vi använder återvunna kartonger i den mån vi kan för att hålla nere kostnaderna samt för att värna om miljön. Beställda varor hämtas hos Postnords eller DHLs ombud. Vi levererar endast till kunder med svensk leveransadress men för leverans till kunder inom EU ber vi er kontakta kundtjänst innan ni gör beställning i webbutiken. Lagerhållna varor skickas inom 1-3 dagar och bör vara hos ombud efter 2-5 dagar.


Ångerrätt

Konsumenter har som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt när de handlar på distans och utanför affärslokaler. För att åberopa ångerrätt gäller det att produktens förpackning är intakt utan skador och att produkten ej har brukats.

Ångerfristen börjar löpa den dag konsumenten tog emot varan, inte dagen då varan kom till ombudet.

Konsumenten är inte skyldig att betala några kostnader utöver returfrakt  av varor.

Det är konsumenten som ska stå för returfrakten om konsumenten ångrar sitt köp.

Om du använder din ångerrätt ska du sända tillbaka produkterna till oss snarast . Observera att du som kund  inte kan skicka varor med postförskott då det är kunden själv som skall stå för returfrakten.

Returadressen är:
Redena Sweden AB
Magnoliagatan 29
256 68 Helsingborg

 

 

Öppet köp tillämpas ej på företag utan där gäller köplagen.Vid eventuella returer från företag så kontakta kundtjänst för komma fram till en lösning.

Reklamera

Om varan du har fått är skadad eller om varan som du har fått inte är den som du har beställt så kontakta snarast kundtjänst ( eltorget.se@gmail.com ) .Reklamation kan göras om produkten är trasig eller har en dold transportskada. Synliga transportskador anmäles direkt till utlämningsstället vid mottagandet av varan samt vi ber er också om möjligt fotografera skadan . Transportskador som anmäls senare än 7 dagar efter mottagandet  behandlas ej. 

Kostnader som tillkommer för utbyte av defekta men redan installerade produkter ersätts ej. Då de flesta av våra produkter kräver installation av behörig elinstallatör så  det är  elinstallatörens ansvar att kontrollera inköpt elmaterials lämplighet för elinstallationen . Kostnader som uppkommer pga felaktig installation eller fel på inköpt vara ersätts ej . Alla kostnader som uppkommer pga defekt vara eller olämplig inkoppling hanteras mellan elinstallatör kund och försäkringsbolag.

Övrigt

Försäljning sker till myndig privatperson ( för personer under 18 år rekommenderar att föräldrar/förmyndare står som beställare ), företag, förening, myndighet, kommun och juridisk person.

All försäljning sker via webbutiken så order från privatperson går ej att lägga till kundtjänstens email. Företag, förening, myndighet, kommun och juridisk person kan lägga orderförfrågan till kundtjänst.

Det går endast beställa varor som finns i lager .

Nedan hittar du ångerblankett om du vill retunera  varor.

Ångerblankett 

Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel. Till de flesta varor vi säljer så finns en länk till produktbladet för varan . Genom att klicka på länken Produktblad : så får du tillgång till leverantörens produktbeskrivning.

Tvist.
Vid tvist mot privatperson har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut
Kontakt ARN 08-50886000